vineri, 18 ianuarie 2013

Nivea - un brand de succes



Nivea este un brand global de produse de îngrijire a pielii şi a corpului care este deţinut de compania germană Beiersdorf. Compania a fost fondată pe 28 martie 1882 de către farmacistul Carl Paul Beiersdorf. În 1900, noul proprietar Oskar Troplowitz a creat o emulsie apă-în-ulei ca şi cremă pentru piele cu Eucerit, fiind prima emulsie stabilă de acest gen. Aceasta a fost baza pentru Eucerin şi mai târziu, Nivea. Nivea Creme a început să fie vândută în decembrie 1911 într-o cutie galbenă. Decoraţiile delicate cu motive verzi reflectau un curent popular al perioadei, respectiv Art Nouveau, reprezentat prin intercalarea de forme ornamentale inspirate din natură.

În concordanţă cu obiceiul de a denumi produse farmaceutice cu sintagme de origine latină, Troplowitz a dat numele cremei sale Nivea, nume ce provine din cuvântul latin niveus/nivea/niveum, care înseamnă “albă-ca-zăpada”. Această cremă reprezintă produsul de bază al universului Nivea, formula sa modificându-se foarte puţin in decursul anilor.

În 1914, compania dezvolta relaţii comerciale cu 34 de ţări iar 42% din veniturile sale erau generate peste graniţa ţării de origine.

În anii ’20 brandul a trecut de la culoarea galbenă la albastru şi alb, culori care sunt şi astăzi reprezentative. În jurul anului 1931 Beiersdorf, compania din spatele brandului Nivea, avea 20 de centre de producţie în toată lumea şi un număr de 1400 de angajaţi.

În anii ’30, Beiersdorf a început să producă diverse produse, cum ar fi: uleiuri autobronzante, creme de bărbierit, şampoane şi loţiuni tonice de faţă. Compania îşi pierde drepturile de marcă în multe ţări în timpul şi după cel de-al doilea război mondial. Beiersdorf a terminat de cumpărat drepturile confiscate asupra mărcii în 1997.

În anii ’80, odată cu globalizarea pieţei, brandul Nivea s-a dezvoltat pe o piaţă globală mai largă, devenind un brand universal.

Vândută astăzi în peste 200 de ţări şi cu o existenţă de peste 100 de ani pe piaţă, Nivea Creme vinde anual 125 de milioane de cutii şi sunt produse peste 12.500 de tone de cremă, devenind astfel unul dintre cele mai valoroase branduri la nivel global.

Pe piața românească produsele Nivea există din 1906, fiind importate din Germania. În 1932 Beiersdorf cumpără  o unitate de fabricare a produselor cosmetice din Braşov, iar în iulie 1950, fabricile Chlorodont şi Beiersdorf sunt comasate în întreprinderea Nivea. În septembrie 1999 s-a înființat Beiersdorf România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu