Nivea este un
brand global de produse de îngrijire a pielii şi a corpului care este deţinut
de compania germană Beiersdorf. Compania a fost fondată pe 28 martie 1882 de
către farmacistul Carl Paul Beiersdorf. În 1900, noul proprietar Oskar
Troplowitz a creat o emulsie apă-în-ulei ca şi cremă pentru piele cu Eucerit,
fiind prima emulsie stabilă de acest gen. Aceasta a fost baza pentru Eucerin şi
mai târziu, Nivea. Nivea Creme a început să fie vândută în decembrie 1911
într-o cutie galbenă. Decoraţiile delicate cu motive verzi reflectau un curent
popular al perioadei, respectiv Art Nouveau, reprezentat prin intercalarea de
forme ornamentale inspirate din natură.
În concordanţă cu obiceiul de a denumi produse
farmaceutice cu sintagme de origine latină, Troplowitz a dat numele cremei sale
Nivea, nume ce provine din cuvântul latin niveus/nivea/niveum, care
înseamnă “albă-ca-zăpada”. Această cremă reprezintă produsul de bază al
universului Nivea, formula sa modificându-se foarte puţin in decursul anilor.
În 1914,
compania dezvolta relaţii comerciale cu 34 de ţări iar 42% din veniturile sale
erau generate peste graniţa ţării de origine.
În anii ’20
brandul a trecut de la culoarea galbenă la albastru şi alb, culori care sunt şi
astăzi reprezentative. În jurul anului 1931 Beiersdorf, compania din spatele
brandului Nivea, avea 20 de centre de producţie în toată lumea şi un număr de
1400 de angajaţi.
În anii ’30,
Beiersdorf a început să producă diverse produse, cum ar fi: uleiuri
autobronzante, creme de bărbierit, şampoane şi loţiuni tonice de faţă. Compania
îşi pierde drepturile de marcă în multe ţări în timpul şi după cel de-al doilea
război mondial. Beiersdorf a terminat de cumpărat drepturile confiscate asupra
mărcii în 1997.
În anii ’80, odată cu globalizarea pieţei,
brandul Nivea s-a dezvoltat pe o piaţă globală mai largă, devenind un brand
universal.
Vândută
astăzi în peste 200 de ţări şi cu o existenţă de peste 100 de ani pe piaţă,
Nivea Creme vinde anual 125 de milioane de cutii şi sunt produse peste 12.500
de tone de cremă, devenind astfel unul dintre cele mai valoroase branduri la
nivel global.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu