Piața produselor cosmetice sau de înfrumusețare în România este o piață
extrem de fragmentată și poziționată sub nivelul de dezvoltare și consum al piețelor
similare din țările europene. De aici derivă potențialul ei de creștere în
general, dar diferențiat pe segmente specifice: potențial mai mare pe
segmentele relativ noi, cum ar fi produsele lichide pentru baie/duș (geluri de
duș, spume pentru baie), balsamurile pentru păr și produsele de îngrijire a
pielii (creme și loțiuni cosmetice) și un potențial de creștere mai scăzut pe
alte segmente, cum ar fi vopselurile pentru păr și produsele de styling.
Deși toate segmentele de produse de înfrumusețare sunt extrem de
competitive pe piața autohtonă, producătorii au remarcat, pe baza studiilor de
marketing, diferențe notabile între consumatorii din mediul urban și cei din
mediul rural. Astfel, dacă în orașe consumatorii au preferințe din ce în ce mai
sofisticate, în sate vânzările de cosmetice nu merg atât de bine. Orășenii,
care acordă o importanță sporită modului în care arată, vor cumpăra din ce în
ce mai multe parfumuri, produse de îngrijire a pielii, farduri și produse de
îngrijire pentru bărbați. Creșterea puterii de cumpărare și stilul de viață
îmbunătățit vor conduce la o «sofisticare» a consumatorilor și la preferința
acestora pentru produse de calitate ridicată, chiar mai scumpe.Totuși, există și
categoria produselor igienice de bază, cum sunt produsele pentru baie, duș și
igienă orală, care sunt subdezvoltate din cauza nivelului scăzut educațional,
mai ales în zonele rurale, unde trăiesc peste 50% din populație.
Brand Finance, un lider independent de evaluare a
firmelor de renume a făcut în 2012 un clasament a firmelor de cosmetice.
Studiul a arătat că brandurile existente de multă vreme pe piață au avut un
avantaj clar în fața concurentelor de pe listă. 9 firme din Top 50 și-au lansat
afacerea de cel puțin 60 de ani și 15 companii din listă au depășit un secol de
existență.
Clasamentul s-a bazat pe prognozele de venituri din
ultimii cinci ani, forța mărcii pe piața de cosmetice și alți câțiva factori.
Astfel ne putem face o imagine asupra principalilor
ofertanți de pe piața de cosmetice. Pe primul loc se află compania
Procter&Gamble Olay, urmată de Avon, Gilette, L'Oreal și Nivea.
Pe piața românească putem analiza studiul de piață
Trusted Brands 2011 realizat de revista Reader's Digest. Printre câștigatoare au
fost: Colgate, Dove, Nivea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu