vineri, 18 ianuarie 2013

Promovarea produselor în cadrul firmei Nivea


Chiar dacă produsul a fost deja lansat, el nu trebuie neglijat ci trebuie susținut în
continuare cu o campanie publicitară serioasă.

Obiectivele politicii de promovare adoptată de firma Nivea sunt urmatoarele :
1. stimularea cererii – acesta este cel mai important obiectiv al politicii de promovare. Prin campaniile dezvoltate urmărim să fidelizăm consumatorii ocazionali, să facem non-consumatorii relativi să încerce produsul nostru
2. diferențierea produsului constă în convingerea consumatorului de calitatea
produselor, de avantajele deosebite pe care le oferă
3. aducerea aminte – campaniile de promovare au și acest scop – de a le aduce aminte clienților fideli de produsele existente și de avantajele pe care le oferă pentru a le cumpăra în continuare.

Modalităţile prin care se face în prezent promovarea produselor este:
·         publicitate - Nivea își promovează produsele în presa scrisă, în televiziune (prin intermediul spoturilor publicitare), panouri publicitare, etc.
·         relații publice - firma Nivea încearcă să mențină relații cât mai bune cu publicul român. Acest lucru este realizat printr-o bună comunicare cu presa și cu toate celelalte canale ale mass-media. Toți angajații sunt instruiți să fie cât mai amabili și cât mai comunicativi și să se poarte civilizat cu toate persoanele cu care intră în contact. Distribuitorii, furnizorii și chiar investitorii trebuie tratați cu aceeași seriozitate și respect pentru a menține și îmbunătăți
imaginea firmei. De asemenea, se încearcă sponsorizarea mai multor tipuri de evenimente pentru ca imaginea în ochii publici să fie îmbunătățită.
·         promovarea vânzărilor - pentru a stimula cererea Nivea a hotărât inițierea a câteva campanii cu oferte promoționale. Principalele tehnici folosite în acest sens sunt: reducerile de preț, jocurile și concursurile, cadourile promoționale, mostrele

Sloganurile Nivea sunt simple și cuprind aproape de fiecare dată cuvântul frumusețe, subliniind faptul că îngrijirea Nivea este tot ce trebuie pentru a avea o piele frumoasă indiferent de vârstă sau de împrejurare.

Se pare totuși că în ultimul timp compania a mizat pe o publicitate agresivă și exagerată, acest lucru nefiind tocmai favorabil. În 2011, compania Beiersdorf a fost amendată cu 900.000 de dolari pentru o reclamă la produsul My Silhouette, care sugera că o loțiune de corp ajută la pierderea în greutate, informează Daily Mail.

Potrivit Comisiei Federale de Comerț, reclama TV în cauză promovează loțiunea de corp Nivea, sugerând că acest produs duce la tonifierea abdomenului și la pierderea câtorva centimetri din talie.

Instituția a decis interzicerea reclamei, întrucât aceasta sugerează că “orice produs aplicat pe piele duce la pierderea subtanțială în greutate”.

Pentru a proteja consumatorii de publicitatea exagerată, autoritatea a impus firmei Beiersdorf să elimine sugestiile referitoare la potențialele efecte de “reducere a greutății corporale” pe care produsul le-ar putea avea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu